چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3   4      >
 
سلام .
انشا الله به خواست خدا 5 شنبه عازم مکه هستم . نوشته هاي شما هميشه گره هامو حل کرده و سعي کردم که هيچ وقت خطايي نکنم اما گل بي عيب خداست
حلال کنيد . خداحافظ


سلام

دعا کنيد قابل دعايتان باشيم

موفق باشيد

التماس دعا


در دام تو هر کس که گرفتارترست

در چشم تو اي جهان جان خوارترست

آن دل که ترا به جان خريدارترست

اي دوست به اتفاق غمخوارترست
سلام
ممنون از حضورتون
شما در صفحه دوستان مامان زهرا نازنازي بخش سايت ها و وبلاگ هاي مذهبي لينک شده بوديد


سلام

اول اينکه بابت جواب کامل شما سپاس گذارم.خيلي ممنون.

دوم:من فکر مي کنم هر جوري که انتقاد کنيم دشمن بالاخره هم خوشحال مي شود و هم يک جوري از آن سو استفاده مي کند.اما اين به معني انتقاد نکردن نيست.ما که شيعه هستيم بايد پرچم دار انتقاد صحيح باشيم.از دشمن هم نترسيم.بدترين چيز اين است که از ترس خوشحالي دشمن انتقاد نکنيم.من طرفدار شاد کردن دشمن نيستم اما معتقدم که:"عدالت نبايد فداي مصلحت شود".در حال حاضر و در اين فضاي "مه آلود" هر حرفي که زده مي شود شخص را در تنگناي حنگ نرم و اهداف دشمنان اسلام قرار مي دهند و اجازه حرف زدن داده نمي شود.باز خوب شد رهبري تذکري دادند تا برخي از خواب بيدار شوند.

سوم:من با ايت الله بهاء الديني 6 سال قبل توسط کتاب زندگي نامه ايشان آشنا شدم.خدا بيامرزدشان.کتاب "نردبان آسمان" که در مورد درس اخلاق ايشان است را خوانده ام ولذت برده ام.

در پناه حق

پاسخ

سلام عليكم ...دوست خوبم حفظ مصلحت نظام از همه مهمتر است حتي از عدالت چون عدالت در سايه نظام به وجود مي ايد و اصلا تا نظامي نباشد عدالت معنا ندارد منظور كلي نظام است و انتقاد بسيار خوب است به اين شرط كه:1:سازنده باشد2:خصوصي به افرادي كه مورد انتقاده هستند گفته شود نه در فضاي عمومي اذهان مردم را مشوش كند شايد كساني كه كاري را انجام ميدهند و مورد انتقاد هستند براي كار خود دليلي داشته باشند و يا قضيه را از بعدي نگاه كنند كه شما از ان بعد نگاه نمي كنيد و يا عملشان بين دو گزينه است كه شخص انتقاد كننده به گزينه ها اطلاعات كافي ندارد ...3:انتقاد بايد محترمانه باشد4:انتقاد بايد همران بيان فوايد باشد منظورم هم محاسن گفته شود و هم معايت و البته راه حل براي بر طرف شدن عيب هم ذكر شود.....با شرايطي كه بيان شد اگر كسي مخالفت كند بايد در مخالفت او شك كرد....موفق باشيد
سلام بزرگوار.
با يه داستان به روز شدم
خوشحال ميشم تشريف بياريد و رد قلم بگذاريد.
منتظر تشرفتون هستم
خيلي التماس دعا

سلام بر مرد خدا ... خدا قوت .

مطلب جالبي بود ... ممنون ...

اما به قولي ملا شدن چه مشکل ... آدم شدن محال است

عرض سلام و تبريک عيد ميلاد امام حسن عسگري "ع"
ممنون ازحضورتون.
اما در مورد آدم شدن...تمام درد اينجاست!!!


سلام آقا سجاد اينورا نمياي

خبري شده؟؟

سلام
بله من با شما موافقم به هرحال اگه مخلوقات خداوند تنوع فکري نداشته باشند نعوذ بالله بايد در خلقت خداوند متعال شک کرد
من کاملا به نظر شما و اميدوار بودن به آينده احترام ميذارم
اما من معتقدم لازمه هر شعر اين نيست که حتما شاعر مسئله اي رو تجربه کرده باشه
به عبارت ديگه حرف خود شاعر تو شعرش منعکس ميشه و گاهي اوقات نياز به تجربه ي عملي نيست
از دقت نظرتو بسيار سپاسگزارم
ارادتمند شما
سيد حسين حسيني


سلام

از ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست....

سلام

خوبيد؟

آپ بسيار زيبايي بود

خيلي ها به سادگي ازش رد ميشن

اما اين جملات و جملاتي که داخل عکس نوشتيد واقعا با ارزش هست

ممنونم از شما

به روزم

تشريف بياريد

يا علي

+ جواب نويسنده به يك كاربر گرامي 
سوال:به نظر شما يعني اول سعي کنم عيب هاي خودم رو پيدا کنم خوبه؟اگر بخواهيم در دينمان قوي شويم چه کنيم؟

نتيجه تحقيق نويسنده وبلاك راه فضيلت:

دوست من ممنون كه سوال خود ر ا مطرح كرديد خودسازي همان شناختي عيت و رفع ان است مانند اين كه من به راحتي دروغ مي گويم اين يك عيب است كه با كمترين تفكر به دست مي ايد يا اين كه از غيبت كردن لذت مي برم و اگر روزي اين كار را انجام ندهم ان روز برايم خسته كننده مي شود اين يك عيب است كه درمانش تفكر در ان است كه اين كار چه كار بدي است و انسان خودش را به جاي غيت شونده بگذارد كه دوست ندارد ديگران در پشت سرش حرفي بزنند ...يا اگر مي بينيم پير زني زنبيل به دست گرفته و خريد كرده و به سختي به منزل مي برد اگر دل به حالش نسوزد و كمك نكند اين نشان از اين دارد كه دل انسان سخت شده است و از لطافت انسانيت خارج شده است براي اين كه با اين دل مبارزه شود بايد تصميم بگيريم كه به ديگران در حد امكان كمك كنيم از كمك مالي گرفته تا كمك بدني و فكري ....و در مقابل اگر از نماز لذت نمي بريم نشان از اين است كه روح ما خستگي پيدا كرده است و امور دنيايي مشغولش كرده است و البته اين به معنا نيست كه ما كارهاي دنيايي نداشته باشيم اگر كسي براي تامين خانواده خود براي رضاي خداوند كار كند اين كار او عبادت محسوب مي شود به شرطي كه خدا را در اعمال خود حاضر و ناضر ببيند در اين صورت است كه هيچگاه فكر گناه به سرش نمي زند و و براي اين كه انسان در اين راه بتواند به خوبي حركت كند توجه به چند نكته ضروري است:

1. با دوستان پاك و با تقوا رفاقت كنيد.
2. از دوستانى كه حريم حدود الاهى را مى‏شكنند به شدت بپرهيزيد.
3. در مجالس دعا و محافل موعظه و نماز جماعت شركت كنيد.
4. از پرخورى و نيز غذاهاى چرب و پرانرژى و تحريك كننده پرهيز كنيد.
5. از مشاهده صحنه‏هاى مهيج و تحريك كننده دورى گزينيد و حتى بدان نينديشيد.
6. ورزش را در برنامه منظم و روزانه خود قرار دهيد.
7. سعى كنيد هيچ گاه تنها نشويد.
8. برنامه منظم مطالعاتى براى خود قرار دهيد و بكوشيد فرصت‏هاى خود را با تفكر و مطالعه مناسب پر كنيد.
9. هفته‏اى يك يا دو روز روزه بگيريد.
براى عدم وابستگى به دنيا رعايت امور زير ضرورت دارد:
1. پرهيز از آرزوهاى دور و دراز و سراب گونه‏
2. پرهيز از شركت در مجالس پر زرق و برق‏
3. ساده زيستى در زندگى خويش‏
4. قرار دادن برنامه‏هاى عبادى در زندگى‏
5. شركت در مجالس موعظه و منابر
6. معاشرت با خانواده‏هاى با معنويت و غير مجذوب به دنيا
7. شركت در تشيع جنازه‏ها و زيارت اهل قبور و تفكر درباره آن‏ها به طورى كه موجب عبرت گردد

در پايان از شما كاربر گرامي التماس دعا دارم و دعا ميكنم كه موفق باشيد و از خداوند مي خواهم كه توفيق دهد خودم قبل از شما عامل باشم ....

+ جواب نويسنده به يك كاربر گرامي 
سوال:اي کاش ميشد در حال حاضر که شخصيتم در حال شکل گرفتن است آن را به حال خود رها نکنم .در عين حال مي ترسم که بد شکل بگيرد چرا که زمان به سرعت داره ميگذره و اگر الان خود را با اخلاقي نيکو شکل ندهم در زماني که پير شوم که کاري از دستم بر نمي آيد.در جايي که بايد افکار درست و رفتار و عملکرد و شخصيت درست در ذهن و جان قرار گيرد و در صورت اشتباه در ورودي ها خروجي هايي ايجاد ميشود که ممکنه پايدار بمانند و سخت قابل تغيير باشند .پس چگونه ميتوان افکار را معالجه کرد که در پس آن رفتار و شخصيتي اسلامي ظهور کند

نتيجه تحقيق نويسنده وبلاك راه فضيلت

دوست گرامي از اين كه به فكر اين هستيد كه طوري زندگي كنيد كه افكارتان درست شكل بگيرد بسيار خوشحال هستم و واقعا به اين مقام فكري شما افتخار ميكنم و دوست دارم كه من هم به اين مرحله از افكار برسم به نظر من شما خود سازي را با شكل دادن اين گونه تفكر شروع كرده ايد راه سختي نيست اما راهي است كه بايد تا اخر عمر ادامه داد اين گونه نيست كه يكي دو روز برخي اعمال را انجام داد و به اخر خط رسيد بلكه انسان هر روزي كه مي گذرد براي ان روز شكري لازم دارد ..هر روز مي تواند روزي خدايي باشد روزي كه خداوند در دل انسان نقش افريني مي كند روزهايي كه انسان بنده خداست و براي اين كه دلي خدايي داشته باشيم عملي خدايي لازم است كه از عبادات يوميه همراه با حضور قلب گرفته تا كمك كردن يك پير زن براي رساندن بارش به منزل غذا دادن به يك بچه گربه ...گرفتن دست يك فقير..راست گويي ولو به ضرر انسان باشد...ترك غيبت ولو لذت بخش باشد ...اميدواري به خداوند در جاهايي كه شيطان و شيطان صفت ها رجز نا اميدي مي خوانند...عدالت در جايي كه امكان ظلم وجود دارد ...احترام به والدين كه از بزرگترين اعمال است ....ذكر در اوتاتي كه انسان به كار خاصي مشغول نيست مثلا داخل تاكسي است يا مشغول پياده روي است يا مشغول بازي است يا مشغول غذا خوردن است ....و خلاصه انجام كارهايي خوب كه معولا همه انها را مي شناسيم و يا با كمي تفكر مي شود فهميد و يا مي شود از شخصي سوال كرد براي خدا و از روي اخلاص نه ريا چنان كه در روايات امده است:هر کس چهل روز اعمالش را براي خداوند خالص کند حق تعالي چشمه هاي حکمت بر زبانش جاري کند و .. و در ميان اهل باطن و رياضت شرعي، چله ( چهل روز)نشيني مرسوم بوده است
ذكر هايي كه سفارش شده است:
ذکر لااله الاالله
ذکر آن است که به ياد محبوب باشي و خود را در حضورش داني و به فرمانش از دل و جان گردن نهي و از نافرمانيش در بيم و حذر باشي.
امام صادق(ع) مي فرمايد: ذکر خداوند فقط سبحان الله، الحمدلله، لااله الاالله و الله اکبر گفتن نيست. بلکه بدان معني است که هر گاه فرمان الهي بر تو وارد شد به کار بندي و هر گاه نهيي رسيد آن کار را ترک کني.
ليکن براي تقويت حضور عندالله، در روايات بسيار به اذکار فراواني توصيه شده است که بنده بر لب داشته باشد. و چون مرحوم علامه در اين نامه به ذکر شريف لااله الاالله توصيه فرموده است از روايات متعدد آن به يک روايت بسنده مي کنيم.
پيامبر گرامي ما مي فرمايد: نه من و نه هيچ پيامبري پيش از من، پيامي به عظمت لااله الاالله نياورده اند
همان كلمه معجزه اسايي كه امام رضا در نيشابور بيان كردند كه كلمه لااله الا الله مانند حصار محكمي است كه هر كس داخل شود از عذاب الهي ايمن خواهد بود البته به شرط اين كه به ما اهل بيت پيامبر ايمان داشته باشد و ما را دوست داشته باشد...


+ جواب نويسنده به يك كاربر گرامي 
سوال:طريقه محاسبه نفس چگونه است؟کدام مرحله مقدم است ؟و پس از چه زماني گام ديگري برداريم؟
نتيجه تحقيق نويسنده وبلاك راه فضيلت:
دوست خوبم از اين كه سوال خود را با وبلاك راه فضيلت در ميان گذاشتيد كمال تشكر و قدر داني را دارم ...دوست خوبم من در كامنت شما مشاهده كردم كه شما به قضيه خود سازي به ديد يك كار بسيار سخت و پيچيده نگاه ميكنيد در حالي كه اين طور نيست بلكه بسيار اسان است همان كارهاي روز مره را اگر به خاطر خدا انجام دهيم و از محرماتي كه خداوند مشخص كرده مانند دروغ ،غيبت ،تهمت ظلم فحش ،نا اميدي ،زنا،كم فروشي،و..و واجبات را در مقابل انجام دهيم مانند نماز هاي روزانه،روزه ماه مبارك رمضان،راست گويي،امر به معروف و نهي از منكر البته با رعايت شرايط اين عمل،شاميدواري به خداوند،توكل،و...اين خود نمونه از خود سازي است اما من براي اين كه شما دليلي محكم تر داشته باشيد اين جواب را از زبان ايت الله طباطبايي مي نويستم ..البته قبل از خواندن يك فاتحه و صلوات بفرستيد كه ان شاالله توفيقي باشد براي ادامه خودسازي
فرمايشات ايت الله علامه طباطبايي در مورد خود سازي...
براي رسيدن به خود سازي لازم است همتي برآورده، توبه اي نموده، به مراقبه و محاسبه پردازيد. به اين نحو که هر روز که طرف صبح از خواب بيدار مي شويد قصد جدي کنيد که در هر عملي که پيش آيد رضاي خدا - عز اسمه - را مراعات خواهم کرد. آن وقت در سر هر کاري که مي خواهيد انجام دهيد نفع آخرت را منظور خواهيد داشت، به طوري که اگر نفع اخروي نداشته باشد انجام نخواهيد داد، هر چه باشد. همين حال را تا شب، وقت خواب ادامه خواهيد داد و وقت خواب، چهار پنج دقيقه اي در کارهايي که روز انجام داده ايد فکر کرده، يکي يکي از نظر خواهيد گذرانيد. هر کدام مطابق رضاي خدا انجام يافته شکري بکنيد. و هر کدام تخلف شده استغفاري بکنيد. اين رويه را هر روز ادامه دهيد. اين روش اگر چه در بادي حال سخت و در ذائقه نفس تلخ مي باشد ولي کليد نجات و رستگاري است. و هر شب پيش از خواب اگر توانستيد سور مسبحات يعني سوره حديد و حشر و صف و جمعه و تغابن را بخوانيد و اگر نتوانستيد تنها سوره حشر را بخوانيد
محمد حسين طباطبايي
توضيح:
توبه، پس از آنکه بنده از وظيفه بندگي سرباز زد واجب است هر چه زودتر به درگاه الهي برگردد و از حق تعالي طلب مغفرت و آمرزش نمايد و آمادگي خود را براي فرمانبري اعلام کند. بر اين معني عقل و نقل گواه و آيات و روايات بسيار است. در قرآن کريم آمده است: توبوا الي الله جمعيا ايها المؤمنون; اي مؤمنان همگي به سوي حق تعالي برگرديد و توبه کنيد.
امام باقر(ع) فرمايد: کسي که از گناه توبه کند بسان کسي است که اصلا گناهي نداشته است.
مشارطه:
آن است که انسان پيش از شروع در کار، با خويشتن شرط و تعهد کند که از جاده مستقيم شرع خارج نشود. خواسته هاي حق تعالي را عمل کند بلکه بر خواسته هاي خود مقدم دارد و هيچ گاه از طلب رضاي خداوند و آخرت جويي غلفت نورزد.
مراقبه:
آن است که بنده به هنگام عمل، حق تعالي را در نظر گيرد و خود را در محضر خداوند بيند و کشيک نفس کشد که مبادا از فرمان و خواسته مولا سرباز زند و راه دگر گيرد و عصيان ورزد و به لهو و لعب پردازد.
يک چشم زدن غافل از آن ماه مباشيد
شايد که نگاهي کند آگاه نباشيد
در کارهايي که روز انجام داده ايد فکر کرده، يکي يکي از نظر خواهيد گذرانيد.
هر کدام مطابق رضاي خدا انجام يافته شکري بکنيد.
و هر کدام تخلف شده استغفاري بکنيد.
محاسبه:
آن است که از خويشتن حساب کشد که فکر و فعل خود به چه صرف کرده و اوقات را چگونه به سر آورده است. پس از آنکه به کاري پرداخت و وقتي و فرصتي گذشت آن را ارزيابي مي کند و با محک شريعت آن را مي سنجد تا فايده و ضرر را بفهمد. بر کارهاي پسنديده خداي را سپاس گويد که او را توفيق داده است و از کارهاي زشت و گناه استغفار مي کند.
امام(ع) فرمايد: از ما نيست کسي که هر روز از خود حساب نکشد. پس اگر کار نيکي انجام داده حمد خدا کند و بيشتر انجام دهد و اگر گناهي از او سر زده از خداوند آمرزش بطلبد.
امام صادق(ع) از پدران گراميش(ع) از رسول خدا(ص) روايت کند که فرمود: خوشا به حال کسي که در روز قيامت در نامه عملش، در زير هر گناهي استغفاري بيابد.
سور مسبحات:
پنج سوره اي که با (سبح) و يا (يسبح) آغاز مي شود سور مسبحات ناميده مي شود. چرا که اين سوره ها با تسبيح حق تعالي آغاز مي شود. و دو سوره اسراء و الاعلي را که با (سبحان) و (سبح) آغاز مي شود داخل آن ندانند. در حديث آمده است: پيامبر گرامي اسلام(ص) نمي خوابيد مگر آنکه مسبحات را مي خواند و مي فرمود: در اين سوره ها آيه اي است که از هزار آيه برتر است. پرسيدند: مسبحات کدام است؟ فرمود: سوره هاي حديد و حشر و صف و جمعه و تغابن.
امام باقر(ع) فرمايد: هر کس همه مسبحات را قبل از خواب بخواند نميرد تا قائم(عج) را درک کند. و اگر مرد در پناه رسول(ص) خواهد بود.

 <      1   2   3   4      >