وبلاگ :
راه فضيلت
يادداشت :
غم نامه ماه به روايت خورشيد
نظرات :
5
خصوصي ،
40
عمومي
نام:
ايميل:
سايت:
مشخصات شما ذخيره شود.
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
اين پيام به صورت
خصوصي
ارسال شود.
+
درسا
اما در مورد امر به معروف و نهي از منکر موعظه اين نيست که بگيم چه کن و چه نکن موعظه راهها رو نشون ميده و همين و بس...ما نمي گيم اگر اين راه رو بري به نفعته فقط مسيرها رو مشخص مي کنه...انسان در دوراهي قرار دارد...يکي به سمت خداست و ديگري به سمت شيطان و خداوند به انسان قدرت انتخاب و اختيار داده تا برگزيند راه خود را...اين تفسيري از بخشي از ايات انجيل مقدسه.
شما اسم روح خداوند رو در قلبتون وجدان ميزاريد و ما روح القدس...اما ما ميگيم هر گاه که در مسيري گرفتار شدي به روح القدس رجوع کن تا مسيرها رو مشخص کنه روح القدس روح اقدس خداوند در ذات انسانه که اگر در وجود کسي بيدار بشه تسلي بخش و حامي انسان ميشه و اگر در وجود کسي بيدار نشه براش دعا مي کنيم پس ببينيد ما فقط دعا مي کنيم و همين و بس...باز هم ميگم ما ميگيم انسان هر چقدر رو به تعالي بره باز هم خدا نيست و باز هم سيح نميشه...انسان پر از خطا و اشتباهه و باز هم لايق نيست راهي رو براي کسي مشخص کنه...از کجا پيداست که اون راه درست باشه...تازه نوعظه ها هم فقط بايد از ايات انجيل باشه نه چيزي از خود انسان که مبادا خطا باشه...
موعظه در مسيحيت يکي از خطيرترين کارهاست بنابراين فقط ايات انجيل بازخواني و تفسير ميشه...
باز هم در خدمتم و باز هم اگر نارسا گفتم به هيمن زيبايي که اين بحث در جريانه من در حد بضاعتم با شما همراهم دوست خوبم.
پاسخ
درود و سلام بر شما كه اين چنين خوب دنبال بحث هستيد .اما من قبل از هر چيزي بايذ بگم كه من هم شما دنبال ايجاد تنش نيستم و فقط قصد بحث و گفتگو دارم و به همه اديان احترام ميگذارم .من يك سوال ميتكنم شما فرموديد: كه ما موعظه ميكنيم. اما چطور؟ مگر نه اين است كه مثلا: انسان هنگام موعظه به ديگران ميگويد :دوست خوبم: راست گفتن در هنگاه سخن كار خوبي است .ما به اين ميگويم امر به معر وف. ايا به نظر شما اين جمله اشكال دارد؟ ايا عقل شما انسان راست گو را تحسين نمي كند ؟ يا اين كه ما ميگويم كمك كردن به ديگران كار خوبي است و نام اين جمله را امر به معروف گذاشته ايم .ايا شما اين جمله را قبول نداريد ؟ايا به نظر شما اين باعث توليد گناه ميشود ؟ ما به همديگر سفارش ميكنيم كه: همديگر را دوست داشته باشيد و به اين سفارش ميگويم امر به معروف. ايا اين جمله به نظر شما اشكال دارد ؟ايا شما ان را قبول نداريد ؟ ما به همدگر سفارش ميكنيم كه مبادا دچار زور گويي بشويد و به ان ميگويم نهي از منكر ايا اين سفارش را شما قبول نداريد ؟ ما به همديگر سفارش ميكنيم كه پشت سر دوست خود بد گويي نكنيد. و به ان ميگويم نهي از منكر ايا اين سفارش كه ما از ان به نهي از منكر تعبير ميكنيم كار بدي است؟ ايا اين ديگري را تخريك به گناه ميكند ؟شما علم را چگونه تعريف ميكنيد؟ما علم را مشتمل بر بايد ها و نبايدها ميدانيم . مثلا دكتر ميگويد اگر غذاي سرخ كردني بخوريد مريض ميشويد كه معناي ان اين است كه اين كار را نبايد كرد يا دكتر ميگويد اگر شما مسواك بزنيد دندانهايتان سالم مي ماند كه معناي اين حرف اين است كه بايد براي سلامتي دندانها مسواك زد اين مثالي در مورد سلامتي بدن بود كه هيچ عاقلي ان را بد نمي داند و به ان نمي گويد كه اين دكتر كار بدي انجام داد در حالي كه كلام دكتر مشتمل بايد و نبايد بود ما معتقديم كه گناهان هم روح انسان را بيمار ميكند و لذا به دوستان و مردم خود سفارش ميكنيم كه مواظب سلامتي روحشان باشند كه مبادا گناه ان را از بين ببرد كه به اين عمل امر به معروف و نهي از منكر ميگوييم پاسخ اين قسمت از فرمايش شما كه فرموديد :اما ما ميگيم هر گاه که در مسيري گرفتار شدي به روح القدس رجوع کن تا مسيرها رو مشخص کنه روح القدس روح اقدس خداوند در ذات انسانه که اگر در وجود کسي بيدار بشه تسلي بخش و حامي انسان ميشه و اگر در وجود کسي بيدار نشه براش دعا مي کنيم.جواب من :ما هم براي همديگر دعا ميكنيم ما هم هنگامي كه درجايي سر دو راهي قراميگيريم از خداوند يكتا ميخواهيم كه راه درست را به ما نشان بدهد و از ديگران ميخواهيم كه در حق ما دعا كنند و ما دعا كردن در حق هم ديگر را يكي از راهاي ايجاد محبت و انتقال محبت ميدانيم .ما ميگوييم به وسيله گناه نكردن دل خود را خانه خداوند قرار دهيد با گناه نكردن روح خود را مكان فرود فرشتگان قرار دهيد كه به اين موعظه در حق هم امر به معروف ميگويم ما امر به معروف را شاخه از بهترين نمونه مديريت مردم بر مردم ميدانيم اما درمورد اين قسمت ا زسخنان شما كه فرموديد : ما فقط دعا مي کنيم و همين و بساماشما كه د ركامنت قبل فرموديد كه كشيش كارش موعظه. اگر موعظه خوب است كه شما هم بايد ان را انجام دهيد اگر بد است كه چرا كشيش انجام ميدهد و اگر شماهم همديگر را موعظه ميكندي كه چرا ميگوييد كه ما فقط دعا ميكنيم اصلا يه سوال:شما اگر ببيندشخصي از راهي مي رود كه حتما در باتلاق فرو مي رود منشيدنيد و فقط دعا ميكنيد؟ يا اين كه مي رويد به او اين نكته را ياد اور ميشويد كه دوست من اين راه به باتلاف منتهي ميشود !!! اگر مينشينيد و فقط دعا ميكنيد كه هيچ عاقلي ان ر ا تايد نميكند !!!!اما درمورد اين قسمت از فرمايش شما :انسان پر از خطا و اشتباهه و باز هم لايق نيست راهي رو براي کسي مشخص کنه...از کجا پيداست که اون راه درست باشهنظر من :من هم قبول دارم كه ادمها پر از گناه هستند اما در ايين ما راه درست و غلط در اون مشخصه اصلا عقل هم اون راه را تشخيص ميده كه ايا درسته يا غلط. اگه يه عده راه را اشتباه ميرن يا نميخوان راه درست را برن و از سر لج بازي اين كار اشتباه را ميكنن يا غافل هستيند و در اون لحظه به خطرات اون فكر نمكنند و يا جاهل هستند و نمي دونند كه اين راه خطا است كه امر يه معروف همه اين مشكلها را حل ميكنه اتمام حجت ميشه براي ادم لج باز اگاهي ميشه براي ادم غافل و علم ميشه براي ادم جاهل.اما در مورد اين قسمت از سخنان شما :تازه نوعظه ها هم فقط بايد از ايات انجيل باشه نه چيزي از خود انسان که مبادا خطا باشه...ما هم موعظه هامون مطابق با قران است و چيز من در اوردي نيست و اصلا تمام دستورات قران را عقل تايد ميكنه و همه با فطرت و سرشت انسان ميخونه و هماهنگه قران كتاب هديته كه حتي خوندن خود كتاب هم روح و روان ادم را ارامش ميده قران كتاب يك زندگي ايداله كه هر كس به دستوراتش عمل بكنه ميتونه خليفه خدا روي زمين باشه اگه دستورات قران در يك جامعه پياده بشه اون جامعه بهترين و خوش ترين جامعه خواهد بود و....اما شما در اين قسمت از سخنان خود تون كه فرموديد :موعظه در مسيحيت يکي از خطيرترين کارهاست بنابراين فقط ايات انجيل بازخواني و تفسير ميشه.....شما مشخص كرديد كه در دين و اين خودتون هم موعظه داريد وغقط دعا كردن نيست . كه ما به ان امر به معروف و نهي از منكر ميگيم اما در مورد اين قسمت از فرمايش شما كه فرموديد كه برخي از علماي ما كار قضاوت را انجام ميدهند بر خلاف كشيش هاي شما كه فقط كار موعظه و ...راانجام ميدهند بايد عرض كنم كه بله برخي از علماي ما كار قضاوت را انجام ميدهند اون هم به اين خاطر كه قضاوت ما با دين ما در ارتباطه دين ما ديني است كه در همه زمينه ها براي پيروانش راهنمايي هاي لازم را كرده در امر طبابط د رامور اجتماعي در امور فرهنگي در امور بين المللي در امور قضاوت و....يعني از هر جهت كامله و يك روحاني بهتر ميتونه كار قضاوت را انجام بده چون با مباني اون اشنايي بيشتري داره والبته اين نيست كه اون روحاني ديگه كار موعظه را انجام نده ديگه عبادت نكنه بلكه همه اين امور را انجام ميده و......ممنون از شما به خاطر اين كه به اين زيبايي به اين بحث پايبند هستيد .اميدوارم كه بتونيم به هم به نتيجه دلخواه برسيم .واين احترام متقابل تا اخر ادامه داشته باشه بازم از شما به خاطر اين كه وقت گذاشتيد سپاسگزاري ميكنم .