• وبلاگ : راه فضيلت
  • يادداشت : احسان ونيكي
  • نظرات : 19 خصوصي ، 21 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     

    سلام سلام آقا سجاد خسته نباشيد .

    با احکام پناهندگي سياسي به روزم . اگه فرصت کردين تشريف بيارين.

    لن تنالوالبرحتي تنفقوامماتحبون...سوره آل عمران آيه 92

    نيكوكارنمي شويدمگرازآنچه كه دوست داريد انفاق كنيد

    سلام:ممنون. ازحضور گرمتان...

    مطلب مفيدي انتخاب كرديد درودبرشما...

    سلام
    به اميد جامعه ديني به معناي واقعي

    خيلي زيبا و اموزنده بود احسنت بر شما .

    دلم دروغ مي خواهد...!! به روزم

    پنجره حکم همان عشق تو است !

    دل تو در پس آن پنجره زيبا شده است !

    صبر ، زيبايي اين عشق تو را رنگين کرد

    و ميان دل تو حادثه ها کم شده اند !

    سلام من ازاينكه به وبلاگم سرميزنيدخيلي خيلي خيلي ممنونم ضمنا خوشحال ميشم كه هميشه به يادم باشيد.كوفق وكامياب باشيد.نفيسه

    سلام ممنونم که براي ابجي بارانم دعا ميکني


    از چهره ات معلومه خيلي پاکي من کوچيکم اگر با تبادل لينک موافقي خبرم بده افتخار ميکنم تو وبلاگ پر بارت لينک داشته باشم
    سلام
    ممنون از حضورتون
    بله ولي خيلي از دعواهايي كه ما تو كوچه خيابونها مي بينيم حكايت از اينه كه كسي اينطوري رفتار نمي كنه
    انگار نه انگار كه ما شيعه اهل بيتيم
    موفق باشيد

    با سلام

    كلام الله واقعا حق است..اگر هم واقعا يقين داشتيم بايد با شنيدن اين آيه ها به فكر فرو رفت..

    إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ الَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُون‏

    چه زيبا ست...

    جز كلام الله هيچندارم كه بگم جز اين كه

    نيكوكاري تعاريف مختلفي در زندگي دارد..

    مثلا نيكوكاري در برابر يك فقير يا يك دوست يا خانواده و هر كس كه ما با آن رابطه اجتماعي داريم

    حتي نيكوكاري در برابر دشمنانمان.

    مثل هميشه مطلب زيبايي بود...متن پاييني هم در مورد اخلاق هم عالي بود.

    يا حق

    با سلام و درود
    گرامي
    شور عاشقانه به روزه
    با يک سبد آرامش
    تشريف بياريد
    [گل]
    سلام.از اينكه از وب من بازديد ميكنيد.ممنونم.وتشكر مرا بابت نظراتتون ژذيرا باشيد.

    ممنون كه بهم سر زديد.

    اندوه كه بد نيست، حرف نگفته كه بد نيست.

    براي رسيدن به اندوه و حرف نگفته نياز هست.

    سلام خسته نباشيد. حال آقا سجاد گل چطوره؟

    از مطلبتون استفاده كردم موفق باشيد.

    هر دوي ما خوب مي دانيم که آغاز قانون شکني را دولت و حکومت آغاز کرد و اعتراض به قانون شکنان اگر از قانون شکني باشد بر طيف دوم حرجي نيست!
    ضمن اينکه شما ولايت نبي و امام را با ولايت فقيه خلط نکن برادر.
    ولايت فقيه هيچ مبناي قرآني ندارد و هيچ پايه محکم روايي جز يک مقبوله و يک مشهوره ندارد. ضمن اينکه اگر هم ولايت فقيه را از اصل دين بدانيم! تعبدي نيست و عقلي و تحقيقي است. چه اينکه نه اصل دين که شايد فرع اصل دين (امامت) باشد که البته با اين حساب امثال مرحوم خويي و شريعتمداري همگي از اصلا دين خارج بودند و مرتد.
    نمي خواهم زياد من باب اين موضوع بحث کنم چه اينکه وقت بسيار مي طلبد و حوصله ي گران و البته امنيت مورد نياز.
    پيشنهاد مي کنم مطلب « اولي الامر کيست» بنده را که در آرشيو موضوعات وبلاگم هست را بخوانيد.
    مستدام باشيد.
    پاسخ

    اغاز قانون شكني كه دولت اغاز كرد چه بود؟واما درمورد ولايت امام ونبي با ولايت فقيه امام واقعي كه حضرت حجت حضرت مهدي عليه السلام است اين كه درست اما دلايل اثبات ولايت فقيه درزمان غيبت علاوه بران مقبوله ومشهره كه شما ادعا داريددلايلى كه براى اثبات ولايت فقيه اقامه شده به دو دسته ادلّه عقلى و ادلّه نقلى تقسيم مى گردد. بايد توجّه داشت كه علماى شيعه معتقدند براى اثبات به يك حكم شرعى ممكن است به چهار نوع دليل استناد كنيم: 1ـ كتاب 2ـ سنّت معصومين(عليهم السلام) 3ـ اجماع 4ـ عقل. از نظر علماى شيعه لازم نيست براى اثبات يك حكم شرعى حتماً آيه يا روايتى در دست داشته باشيم بلكه مى توان با استفاده از عقل و دليل عقلى معتبر نيز به حكمى از احكام شريعت اسلام دست يافت و ان را اثبات نمود. بنابر اين، از نظر فقهى ارزش استناد به دليل عقلى براى اثبات ولايت فقيه به هيچ روى كم تر از ارزش استناد به ادلّه نقلى و آيات و روايات نيست. ما در اين جا ابتدا دو دليل عقلى و بدنبال آن دو دليل نقلى را براى اثبات ولايت فقيه ذكر مى كنيم. الف ـ ادلّه عقلى دليل عقلى اوّل: اين دليل بطور خلاصه از مقدمات ذيل تشكيل مى شود: الف ـ براى تأمين مصالح فردى و اجتماعى بشر و جلوگيرى از هرج و مرج و فساد و اختلال نظام، وجود حكومت در جامعه ضرورى و لازم است.ب ـ حكومت ايده آل و عالى ترين و مطلوب ترين شكل آن، حكومتى است كه امام معصوم(عليه السلام) در رأس آن باشد و جامعه را اداره كند. ج ـ بر اين اساس كه هنگامى كه تأمين و تحصيل يك مصلحت لازم و ضرورى در حدّ مطلوب و ايده آل آن ميسّر نباشد بايد نزديك ترين مرتبه به حدّ مطلوب را تأمين كرد، لذا در بحث ما هم هنگامى كه مردم از مصالح حكومت معصوم(عليه السلام)محروم بودند بايد بدنبال نزديك ترين مرتبه به حكومت معصوم باشيم. د ـ اقربيت و نزديكى يك حكومت به حكومت معصوم(عليه السلام) در سه امر اصلى متبلور مى شود: يكى علم به احكام كلّى اسلام (فقاهت)، دوّم شايستگى روحى و اخلاقى به گونه اى كه تحت تأثير هواهاى نفسانى و تهديد و تطميع ها قرار نگيرد (تقوى)، و سوّم كارآيى در مقام مديريت جامعه كه خود به خصلت ها و صفاتى از قبيل درك سياسى و اجتماعى، آگاهى از مسائل بين المللى، شجاعت در برخورد با دشمنان و تبهكاران، حدس صائب در تشخيص اولويت هاو... قابل تحليل است. بر اساس اين مقدمات نتيجه مى گيريم: پس در زمان غيبت امام معصوم(عليه السلام)كسى كه بيش از ساير مردم واجد اين شرايط باشد بايد زعامت و پيشوايى جامعه را عهده دار شود و با قرار گرفتن در رأس حكومت، اركان آن را هماهنگ نموده و بسوى كمال مطلوب سوق دهد. و چنين كسى جز فقيه جامع الشرايط شخص ديگرى نخواهد بود. اكنون به توضيح اين دليل و هر يك از مقدّمات آن مى پردازيم: مقدّمه اوّل اين دليل، همان بحث معروف ضرورت وجود حكومت است كه در فصل هاى پيشين هم از آن سخن گفته ايم. در آن بحث به پيش فرض هاى نظريه ولايت فقيه اشاره كرديم كه يكى از پيش فرض هاى نظريه ولايت فقيه، پذيرش اصل ضرورت حكومت براى جامعه است و در همان جا گفتيم كه اكثريت قاطع انديشمندان علوم سياسى و غير آنها اين اصل را قبول دارند و كسى در مورد آن ترديدى ندارد و تنها آنارشيست ها و ماركسيست ها در اين مسأله مناقشه كرده اند. به هر حال دلايل محكم متعدّدى در مورد ضرورت وجود حكومت در جامعه وجود دارد كه اين مسأله را قطعى و يقينى مى سازد. امير المؤمنين على(عليه السلام) در اين رابطه مى فرمايند: لاَبُدَّ لِلْنَّاسِ مِنْ اَمِيرِ بَرٍّ اَوْ فَاجِر.([1])وجود حاكمى براى مردم، چه نيكو كار و عادل يا ستم گر و زشت كار، لازم است.كه اين عبارت به روشنى گوياى ضرورت وجود حكومت در جامعه است.مقدّمه دوّم اين دليل هم بديهى است و نياز به توضيح چندانى ندارد. مراد از معصوم در اين جا همان پيامبر و دوازده امام(عليهم السلام) هستند كه به اعتقاد ما شيعيان از ويژگى عصمت بر خوردارند; يعنى نه عمداً و نه سهواً گناه و يا اشتباه نمى كنند و هيچ گونه نقص و اشكالى در رفتار و اعمال و گفتار و كردار و تصميم هاى آنان وجود ندارد. اين ويژگى باعث مى شود كه آنان واجد بالاترين صلاحيت براى به عهده گرفتن امر حكومت باشند. زيرا حاكمان و فرمانروايان يا بخاطر منافع شخصى و شهوانى خود ممكن است از مسير حقّ و عدالت منحرف شوند و حكومتشان به فساد جامعه بينجامد و يا اين كه در اثر عملكرد سوء و اشتباه و تصميمات نادرست و غير واقع بينانه، موجبات فساد و تفويت مصالح جامعه را فراهم كنند. اما ف
    مي فرماييد مردم سبز پوش خانه هاي مردم را آتش مي زدند و امنيت مردم را در خطر! خوب بفرماييد دوباره پست محارب کيست بنده را بخوانيد تا بدانيد حکومتيان نيز دست کمي از سبز پوش ندارند!
    سبز پوشان ماشين آتش مي زنند و حکومتيان با ماشين از روي مردم رد مي شوند! و با باتوم شيشه هاي ماشين هاي مردم را خورد مي کنند! باور نداريد يک سرچ در اينترنت کنيد و فيلمش را ببينيد. شتر سواري دولا دولا نمي شود برادرم.
    دروغ و ظلم و آدم کشي عين فتنه است و به همين دليل بنده حکومت را در راس فتنه مي دانم زيرا هم دروغگوست و هم ظالم و هم آدم کش. براي تک تک آنها هم مصداق عيني دارم که اگر بفرماييد حکومت اين قبيل اعمال سه گانه ر ا انجام نمي دهم لاجزم بايد بگويم يا شما چند ماه گذشته خواب بوده ايد يا اصلا در ايران نبوده ايد.

    پاسخ

    واما اگر اين سبز پوشان اين كارها را نمكردند دولت هم با انها دست به چنين كارهايي نمزد وظيفه دولت ايجاد نظم وارامش است ووقتي يك گروه با حرف قانع نميشوند ودست به خراب كاري ميزنند پس بايد با انها برخورد باز دارنده كرد مثلا خود شما اگر كسي كلنگي بردارد وشروع كند به خراب كردن خانه شما ايا مينشينيد وتماشاميكنيد يا اينكه يك بار با حرف به او تذكر ميدهيد واگر درست نشد به او يك سيلي ميزنيد واگه دست نكشيد مجبور ميشويد شديدتر برخورد كنيد .واما محارب از حرب گرفته شده يعني دشمن ودشمن مگر چه كاري انجام ميدهد؟ براي رسيدن به خواسته اش خرابكاري ميكند و...وعقل هر انساني ميگويد سعي كن اول با نرمش او را متوجه كار بدش بكني واگر متوجه نشد بعدروش هاي ديگر را انتخاب كن وواقعا دولت ورهبر خيلي صبوري از خود نشان دادند تا جايي كه مردم خواستار رفتار شديد شدند .ايا كسي كه چماق به دست كرفته براي ارام كردن او يا بازداري او مگر نبايد سلاح شبيه او را به ست گرفت وگرنه نميشود او را ارام يا كنترل كرد .اما درمورد افرادي كه به نظر شما به دست حكومت كشته شده اند احتمالات زيادي است 1:سردسته اين اغتشاش گران در متن حكومت افردي منافق را دارند كه ممكن است با خرابكار خودشان قصد لكه دار كردن حكومت را داشته باشند 2:سناريوي قنل ندا را درست كنند وبه گردن نيروهاي بسيج و..بيندازند 3:اصلا خودشان اين لباس(بسيجيان يا مامور پليس وو) را بپوشند وجلوي دوربيني كه خودشان نسب كرده اند ادمي را بكشند وبا اين نقشه هاي كثيف بر باطل لباس حق بپوشانند .....واما من در صحنه هستم واز طرق مختلف اخبار را پيگيري ميكنم ولي فكر ميكنم شما فقط اخبار بي بي سي و...را گوش ميكنيد وحرف اوبا ما را ازحرف رهبر بيشتر قبول داريد و....
       1   2      >